Giurgia and the Greek vlachs - Fountains - by Mavrommati Vaso

Στον Καταραχιά (26/8/2021)

Είχαμε ανέβει στον Καταραχιά και το 2018, το  αποφασίσαμε μόλις το προηγούμενο βράδυ με τον Θανάση, περιμέναμε τον Αλέκο και ξάφνου να κι ο Παντελής με τον γιο του τον Άρη. Συμπληρώθηκε η εξάδα της πεζοπορικής μας παρέας. Το πρωί της 26/8/2021 πήγαμε με το αυτοκίνητο μέχρι τους Αγίους Αποστόλους και από κει ανεβήκαμε στην καρότσα του Παντελή μέχρι και πριν από το μαντρί της Πλάκας.

Από κει ξεκινήσαμε την ανάβαση προς τον Καταραχιά. Σύννεφα μαζεύονταν γύρω από την κορυφογραμμή αλλά η βροχή μας έκανε και φέτος την χάρη και ήρθε ακριβώς στην ώρα της, λίγο πριν πιούμε το τελευταίο τσίπουρο στην πλατεία, νωρίς το απόγευμα. Είχε να βρέξει από του Αγίου Πνεύματος, ξερά τα βουνά, ακόμα και οι φτέρες είχαν κιτρινίσει κατά τόπους.

Η ανάβαση όπως γράφαμε και το 2018 είναι ήπια και με εξαιρετικές θέες παντού. Από το Παλέντζι, την Κακαρδίτσα και την Στρογγούλα μέχρι την Τσουκαρέλα και την Λέορδα. Οντάδες, πύργοι, αμάραντοι, κέδροι χαμηλοί σαν γρασίδι, το Ματσούκι, οι Καλαρρύτες, η Πράμαντα και  λίγο από Τζούρτζια.

Φτάσαμε αβίαστα στο κολωνάκι στα 2.299μ και από κει πρότεινε ο Παντελής και κατεβήκαμε από τη Μεγάλη Χράπα. Δύσκολη κατάβαση, που δεν τη συστήνουμε, αλλά την κάναμε με πολύ χαρά, αφού αξιωθήκαμε να πατήσουμε σε μέρη που μέχρι και τη δεκαετία του 70 ήταν γεμάτα ζωή από τα κοπάδια. Περάσαμε πολύ κοντά από το Δέλτα του Καταραχιά, φτάσαμε στον Καλόγερο, μετά βρεθήκαμε στο Λα Ουρτζούκ (μέρος με τσουκνίδες) με τα σπάνια πετρώματα σαν απολιθώματα και τελειώνοντας την απότομη κατηφόρα φτάσαμε στις Κοπάνες του Τζουρτζιώτικου. Για πρώτη φορά είδαμε την απαρχή του ποταμού μας, εκεί που η γη γεννάει τα νερά που συναντούμε πιο κάτω, στον καταρράκτη της Τζούρτζιας. Στεγνές φέτος οι Κοπάνες, μακάρι να είναι μόνο ένα άνυδρο καλοκαίρι και όχι η κλιματική αλλαγή. Συνεχίσαμε στην τοποθεσία Λα Ντουμνιάσκα και μετά στην πηγή Χασάνι πάνω από την ποτίστρα. Περάσαμε και από το μαντρί Στουρνάρι με την τρύπα Λα γκούβα και βγήκαμε στη βρύση του Γκρέκου.

Ώρα για αναπλήρωση δυνάμεων και τελευταίο χαιρετισμό προς τα ψηλά βουνά..Και του χρόνου να μαστε καλά!

Η κατάβαση από τον Καταραχιά μέχρι το Στουρνάρι καταγραμμένη στο wikiloc.

Οι κοπάνες, στις πηγές του Τζουρτζιώτικου